سئو کلاه سفید چیست ؟

شاید بارها با عبارت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه در اینترنت یا سایت های طراحی سایت بر خورده باشید. در ابتدا باید خدمت شما عرض کنم که در دنیای نت به هکرها و افرادی که تلاش میکنند تا با کارهای غیر مجاز رتبه سایت خود را ارتقا دهند کلاه سیاه می گویند. بدیهی است به افرادی که کارهای خود را طبق قوانین و راه های اصولی انجام می دهند کلاه سفید می گویند.

تعریفی که خود گوگل از سئو کلاه سفید دارد به صورت زیر می باشد:

In search engine optimization (SEO) terminology, white hat SEO refers to the usage of optimization strategies, techniques and tactics that focus on a human audience opposed to search engines and completely follows search engine rules and policies.

و ترجمه آن: در بهینه سازی موتور جستجوگر (SEO) اصطلاح، سئو کلاه سفید به استفاده از استراتژی های بهینه سازی، تکنیک ها و تاکتیک هایی است که بر مخاطبان انسانی موتورهای جستجو متمرکز است و به طور کامل قوانین موتور جستجوگر را دنبال می کند.

 

 

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

در ادامه مواردی که گوگل منتشر کرده که برای الگوریتم های موتورهای جست و جویش اهمیت دارد به ترتیب زیر است:

 

  • Optimize your site to be mobile-friendly (بهینه سازی سایت بر اساس نسخه موبایل)

If you would like to experience the best SEO outcomes, then you must ensure that your site is mobile-friendly. Why? When Google updated its algorithm in 2016

(اگر می خواهید بهترین نتیجه جستجو را تجربه کنید، پس باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما به عنوان یک تلفن همراه مناسب است. چرا؟ زیرا گوگل در سال ۲۰۱۶ الگوریتم خود را بر این اساس به روز کرد)

 

  • Focus on local SEO optimization (تمرکز بر روی سئو محلی)

Another modern SEO technique that has proven to work effectively is focusing on local SEO. In recent times, ‘near me’ searches have increased because users are always looking for products or services that are near their geographical location

یکی دیگر از تکنیک های مدرن SEO که اثبات شده کارآمد است، تمرکز بر SEO های محلی می باشد. در زمان های اخیر، جستجوی “نزدیک به من” افزایش یافته است، زیرا کاربران همیشه به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که در نزدیکی موقعیت جغرافیایی آنها هستند.

 

  • Improve the user experience (بهبود بخشیدن تجربه کاربر)

If you want your site to get more traffic and also obtain higher search engine rankings, you have to ensure that it is user-friendly. When your site provides visitors with the experience they were hoping for or better; the visitors tend to spend more time on your site, which could improve your search engine rankings. Google identifies the time a user has spent on your site

اگر شما می خواهید سایت خود را برای دریافت ترافیک بیشتر و همچنین به دست آوردن رتبه بندی موتور جستجو بالاتر ببرید، شما باید اطمینان حاصل شود که سایت شما کاربر پسند است. هنگامی که سایت شما باعث شود بازدیدکنندگان امید پیدا کنند که اطلاعات لازم را به دست می آورند؛ آن ها تمایل دارند زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند که می تواند رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشد. گوگل زمان مورد استفاده کاربر را در سایت خود در نظر می گیرد

 

  • Maximize on social media (حداکثر فعالیت در شبکه های اجتماعی)

If there is an SEO technique that could help to boost your rankings, it is social media marketing. If you could take a look at the trends and statistics of social media usage over the last decade, you will notice that the number of users keeps increasing every year.

اگر یک روش جستجوگر وجود دارد که می تواند رتبه بندی شما را تقویت کند، بازاریابی رسانه های اجتماعی است. اگر می توانید در مورد روند و آمار استفاده از رسانه های اجتماعی در دهه گذشته نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که تعداد کاربران هر سال افزایش می یابد.

 

  • Link building (لینک سازی)

Link building is a modern SEO technique that is not expected to fade anytime soon.Search engines consider backlinks as a ranking factor, and if your site has a lot of quality backlinks, it will most likely rank higher

لینک سازی یکی از تکنیک های سئو مدرن می باشد که در حال نادیده گرفته شدن از سمت سئو کاران است. موتورهای جستجو به عنوان یک عامل رتبه بندی ، لینک سازی را در نظر می گیرند و اگر سایت شما دارای پس زمینه هایی با کیفیت را دارا باشد باشد، احتمالا بالاترین رتبه را دارد

 

  • Ensure to use keywords (اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی استفاده می کنید)

If you want Google bots and users to find your site easily, it is imperative for you to use LSI (Long Semantic Indexing) keywords. They are words that help search engines to determine the relevance of your content, and what it relates to.

اگر میخواهید رباتها و کاربران Google خود را به راحتی به سایت خود بیفزایید، ضروری است که از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. کلمات کلیدی عباراتی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کند تا ارتباط محتوا را تعیین کند.

 

  • Write content that has at least 1800 words ( مطالب بالای ۱۸۰۰ کارکتر استفاده کنید)

Websites that have more words will most likely rank higher on search engines compared to those that post about 300-words content.

Long posts are prioritized because Google considers them to provide in-depth information on a particular topic. Moreover, it is more engaging than short content, which increases the chances of people sharing it

وب سایتهایی که کلمات بیشتری دارند، احتمالا در موتورهای جستجو بالاتر از آنهایی هستند که محتوای ۳۰۰ کلمه ای را پست می کنند.

پست های طولانی اولویت بندی می شوند زیرا گوگل آنها را به ارائه اطلاعات عمیق در مورد موضوع خاص می پردازد. علاوه بر این، جذاب تر از محتوای کوتاه است، که باعث افزایش شانس افراد به اشتراک گذاری آن می شود

گوگل به چه شکل متوجه می شود که سایتی سئو کلاه سفید کار کرده؟

علاوه بر الگوریتم‌های برنامه‌نویسی شده برای شناسایی سایت‌های با کیفیت، رفتار و واکنش کاربران نیز در این مسیر نقش مهمی دارد.

گوگل تلاش می‌کند بازخورد کاربران را در هنگام مشاهده‌ی سایت‌های اینترنتی شناسایی کند و بر اساس آن سایت‌های با کیفیت را بشناسد. شناسایی رفتار کاربران از طریق رفتاری که در صفحه‌ی نتایج جستجو انجام می‌دهند و همچنین از رفتاری که کاربران مرورگر گوگل کروم انجام می‌دهند قابل محاسبه و ارزیابی است.

اگر کاربران زیادی عبارتی را جستجو کنند و از بین نتایج یک سایت را بپسندند و مدت مناسبی از محتوای این سایت استفاده کنند، گوگل آن سایت را سایت با کیفیت بهتری شناسایی و رتبه بندی می‌کند علاوه بر آن اگر کاربر در سایت مطالب دیگری را هم مطالعه کند به ارزش سایت اضافه تر می شود.

این رتبه‌بندی بخش از امتیازی است که به سایت‌ها می‌دهد و روش‌های متعدد دیگری را نیز در این امتیاز دخیل می‌کند.

بنابراین مشخص است که هدف از طراحی سئو سایت بررسی رفتار کاربران اینترنت و رفع نیاز آن ها به صورت کامل می باشد.

 

 

آموزش سئو کلاه سفید

آموزش سئو کلاه سفید

اهمیت سئو کلاه سفید

عدم رعایت اصول سئو کلاه سفید می تواند شما را توسط گوگل جریمه کند و یا مشکلاتی را در بهبود رتبه ی وب سایتتان در نتایج جستجو به وجود آورد.گوگل به عنوان بهترین موتور جستجوی دنیا روزانه توسط صدها میلیون نفر دیده می شود و هر کدام از این بازدید ها به نوعی فرصتی برای شماست تا کاربری جدید را کشف نمایید.

بدون شک، گوگل یک کانال بسیار قوی برای ورود به وب سایت شما و افزایش بازدیدتان می باشد و از دست دادن این کانال بدون شک می تواند افتی شدید در ترافیک وب سایت و حتی به طور کلی کسب و کارتان را دچار شود.همه ی کارهایی که برای وب سایتتان انجام داده اید را در نظر بگیرید ؛ حال فرض کنید مهم ترین و شایع ترین موتور جستجو و بهترین کانال ورودی به وب سایتتان را ازدست بدهید!

از این بدتر چه می تواند باشد؟ شما حتی اگر یکبار توسط گوگل جریمه شوید هیچ ضمانتی وجود ندارد که بتوانید دوباره به نتایج جستجو باز گردید.

 

کلام آخر

در صورت داشتن هرگونه سوال میتوانید از طریق فرم تماس با ما آن را مطرح کنید و یا در زیر همین مطلب سوال خود را بپرسید. پشتیبان های وبسایت آرینا وب در اولین فرصت پاسخ شما کاربران و بازدید کنندگان عزیز را به دست شما می رسانند. در صورت تمایل آموزش زیر را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید تا دوستان شما هم از آموزش های ما بهره مند شوند. با تشکر

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه