سئو سایت چیست؟

سئو وبسایت یا همان SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

زمانی که شما کلمه “ طراحی سایت ” را در گوگل جست و جو می کنید موتورهای جست و جو گر گوگل تلاش می کنند مناسب ترین و مفیدترین مطلب رو برای شما به نمایش درآورند. به فرمولاسیون و کدنویسی های مربوط به این روند سئو می گویند.سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند بنابراین شما باید مدام به مطالعه بپردازید و یا کار سئو سایت خودتان را به ما بسپارید.

 

"<yoastmark

 

تاریخچه سئو سایت :

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek ، Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌ دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو یا همان سئو وبسایت از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند.

اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

 

سئو چیست

سئو چیست

انواع سئو سایت :

سئو داخلی یا همان on page seo

به کلیه عملکردهای داخلی سایت سئو داخلی یا on page seo می گویند.

اگر به طور خلاصه بخواهیم برای شما عزیزان توضیح دهیم باید بگوییم که سئو داخلی تشکیل شده از مجموعه نکاتی که روبات های موتورهای جست و جو آن را به عنوان امتیاز مثبت برای وبسایت شما لحاظ کرده و شانس سایت شما را برای نمایش در صفحه های اول سایت افزایش می دهد.

ما در این مطلب به طور خلاصه عنوان های مهم در سئو داخلی را برای شما معرفی خواهیم کرد و در مطالب بعدی هر کدام از عنوان ها را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد.

  1. هاست پر سرعت

  2. سرعت وبسایت

  3. نقشه سایت

  4. فایل robot.txt

  5. تگ hreflang

  6. کلمات کلیدی

  7. هدف منطقه ای یا همان لوکال تارگتینگ سئو سایت

  8. ری دایرکت کردن به پروتکل بدون www

  9. بهینه سازی برای موبایل

  10. سن و قدمت دامنه

  11. تاریخ انقضای دامنه

  12. امنیت سایت و گواهی SSL

  13. اطلاعات متای تکراری روی سایت

  14. استفاده از گوگل آنالیز و کنسول جستجوی گوگل

  15. تعداد پیوندهای صفحات

  16. Alt Tag

  17. لینک های نوفالو nofollow

  18. تعداد کامنت های سایت

  19. زمان ماندگاری در سایت

و بسیاری از نکات دیگر در سئو سایت

 

on page seo

on page seo

 

سئو خارجی یا همان off page seo

به مجموعه فعالیت های خارج از سایت گفته می شود که باعث می شود بازدیدکنندگان از سایت های دیگر وارد سایت شما شده و بازدید سایت شما را بیشتر کند. شما باید دقت کنید که فعالیت های شما مانند کلاه سیاه ها ( هکرها ) نباشد تا موتورهای جست و جو شما را به طور کامل از نتایج جست و جو حذف نمایند.

ما در این مطلب به طور خلاصه عنوان های مهم در سئو خارجی را برای شما معرفی خواهیم کرد و در مطالب بعدی هر کدام از عنوان ها را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد.

  1. فعالیت در جوامع مجازی

  2. بک لینک follow

  3. قابل اعتماد بودن سایت بک لینک

  4. بک لینک از سایت انجمن ها

  5. بک لینک با پسوند gov یا edu

  6. ترافیک مستقیم

  7. حلقه های گوگل پلاس

  8. جست و جوی محلی

  9. داشتن صفحه فیس بوک و تعداد لایک های آن

 

 off page seo

off page seo

 

البته تعداد عنوان ها بیش از این ها می باشد اما برای شروع دانستن این عنوان ها کافی است و در مطالب آینده به طور کامل هر یک از عنوان ها را برای شما توضیح خواهیم داد. به طور دقیق تا به امروز 200 فاکتور اصلی درمورد سئو وبسایت از سمت سایت گوگل معرفی شده که توسط الگوریتم های ( مرغ مگس خوار ، پاندا ، پنگوئن ، کلاه سیاه ، کبوتر ، top heavy و mobile friendly ) مورد بررسی قرار گرفته و امتیازدهی می شوند.

اهمیت تولید محتوا در سئو وبسایت :

اعتمادسازی برای بازدیدکننده

مخاطبان امروزی دوست دارند که از طریق محتوا، اطلاعات مفید به دست آورند نه از طریق تبلیغات سنتی. محصولات و خدمات خوب به تنهایی کافی نیست، مخاطبان باید باور کنند که واقعا خدمات و محصولات خوبی دارید اما نه به شکل مستقیم، در اینجا است که محتوا وارد میدان می‌شود.

جذب بازدید کنندگان هدفمند

محتوای هدفمند باعث می‌شود افرادی که به اطلاعات ارائه شده علاقمند هستند، در اطراف شما جمع شوند. کاربرِ علاقمند برای شما یک سرمایه به حساب می‌آید و باعث فروش بیشتر می‌شود.

بازگشت بازدید کنندگان به سایت

در حقیقت هدف بازاریابی محتوا، تغییر رفتار مصرف کننده است. با محتوای خوب اجازه دهید که مدتی با شما در تعامل باشند و بعد از مدتی با رضایت از شما خرید کنند. مطمئن باشید که با این روش آنها خریدهای بیشتری از شما خواهند داشت.

برند سازی

برندسازی یعنی تصویر درستی از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید تا با شنیدن نام شما احساس خوبی داشته باشد. محتوای ناب این کار را برای شما به خوبی انجام می‌دهد. خود شما باید به دیگران موضوعی بدهید که درباره شما صحبت کنند و چه موضوعی بهتر از مطالب جدید و دست‌اول.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه